Zmiany dotyczą również zadań egzaminacyjnych na egzaminie praktycznym. Wprowadzono nowe zadania egzaminacyjne takie jak:
Zadanie nr 1 – polega sprawdzeniu stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego – osoba egzaminowana musi zaprezentować, że potrafi sprawdzić: światła motocykla oraz jego płyny eksploatacyjne, ustawienie lusterek, stan łańcucha oraz że posiada odpowiedni strój (kurtka, buty, rękawice, kask, spodnie).
Kolejnym elementem tego zadania jest zdjęcie motocykla z podpórki i przemieszczenie go przy unieruchomionym silniku, a następnie podparcie pojazdu na podpórce.
Zadanie nr 2 – polega na wykonaniu tzw. "ósemki" oraz slalomu pomiędzy pięcioma bramkami.
Niezwykle ważne jest upewnienie się o możliwości jazdy (kręcimy głową przed ruszeniem):
a) wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,
b) ocena sytuacji wokół pojazdu,
c) płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika
2) 5-krotny przejazd po łukach w kształcie cyfry 8;
3) 2-krotny przejazd pomiędzy pięcioma bramkami
Sposób wykonania zadania:
a) niepodpieranie się nogami,
b) nienajeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne,
c) niepotrącanie pachołków,
Zadanie 3 polega na wykonaniu slalomu pomiędzy słupkami ze średnią prędkością min. 30km/h
1) upewnienie się o możliwości jazdy:
a) wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,
b) ocena sytuacji wokół pojazdu,
c) płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika;
2) 2-krotny przejazd pomiędzy pięcioma pachołkami;
Sposób wykonania zadania:
a) średnia prędkość 1 przejazdu nie może być mniejsza niż 30 km/h,
b) przejazdy muszą odbywać się na 2 lub 3 biegu
c) niepodpieranie się nogami,
d) nienajeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne,
e) niepotrącanie pachołków
Zadanie 4 polega na upewnieniu się o możliwości jazdy:
a) wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,
b) ocena sytuacji wokół pojazdu,
c) płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika;
2) 2-krotny przejazd pasem ruchu, na którym jest ustawiona przeszkoda;
Sposób wykonania zadania:
a) prędkość najazdu mierzona w wyznaczonym miejscu nie może być mniejsza niż 50 km/h,
b) przeszkodę omija się raz z prawej, raz z lewej strony, tak aby zaprezentować umiejętność wykonania przeciwskrętu w prawo i w lewo,
c) niepodpieranie się nogami,
d) nienajeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne,
e) niepotrącanie pachołków